Zaczynamy !

06.01.2007 :: 06:09
a więc założyłem bloga....do czego to doszło ;] tak więc witam wszystkich. Właśnie rozpoczynam remont mojego, już drugiego garbusa. Chciałbym przy tej okazji pozostawić jakiś dokumentalny ślad po tym przedsięwzięciu. Długo myślałem nad formą i doszedłem do wniosku, ze blog będzie najodpowiedniejszy. Znając siebie będę tutaj wrzucał rzeczy związane nie tylko z remontem. Okej, tyle tytułem wstępu, przedstawię maszyny.

Mój pierwszy garbus kupiony, hmmm jakieś 3 - 4 lata temu. Moja dziewczyna nazwała go "Balbina" więc jest to dziewczynka (?). Niestety muszę przyznać się, że dałem się zrobić w konia jako laik, przepłaciłem. Balbi spisywała się i nadal spisuje się świetnie, mimo różnych przeciwieństw typu rdza, wiek, zderzenie czołowe na łazienkowskiej (!). Niestety czas jest nieubłagany i po prostu zaczęła się rozsypywać. Decyzja, robimy remont kapitalny. Jakoś tak się złożyło, że akurat kumpel miał innego garba na sprzedaż po promocyjnej cenie, aż 500 zł ;] no i w ten sposób stałem się właścicielem drugiego garbusa, i obecnie z dwóch robię jeden.

Remont już trwa. Pierwsze prace blacharskie już się odbyły, ale o nich w następnych wpisach, tak samo jak i o modelach, a może i coś na temat remontu niesamowitego garbusa 1300 we wczesnej wersji przejściowej mojego kumpla, ale to już od niego zależy. Dodam teraz tylko, że Balbina to VW 1303 natomiast drugi garbus o roboczej nazwie BlitzkriegBop to VW 1302.

Balbina (VW 1303)


BlitzkriegBop (VW 1302)
Link
Komentuj (8)

060107

06.01.2007 :: 23:30
blacha przedniego zawieszenia przed ingerencją







Oraz po ingerencji



Fabryczny lakier wydobyty z pod warstwy zabezpieczającej

Link
Komentuj (3)

090107

09.01.2007 :: 00:11
Na początek cztery foty z warsztatu.







Link
Komentuj (0)

090107

09.01.2007 :: 00:18
Zdiecia zrobione jako dokumentacja przed rozpoczeciem remontu.































Link
Komentuj (1)

100107

09.01.2007 :: 00:20
Ladnie zrobiony "kaszel" mojego kumpla



Link
Komentuj (1)

110107

11.01.2007 :: 00:09
No to i mamy Szymona ;]



oraz kilka nowych fotek z frontu robót, niestety nowa dziura sie znalazla :/











Link
Komentuj (1)

130107

13.01.2007 :: 23:48
Kolejna porcja zdjęć z remontu, tym razem z opisami ;]




Nowy próg już na swoim miejscu, zabezpieczony czerwoną minią.






Próg od strony kierowcy, widać jak jest ładnie zgnity i pordzewiały.






Widok na łączenie karoserii z podwoziem w przedniej części samochodu, lewa część jeszcze nieruszona, prawa na tomiast ladnie oczyszczona i zabezpieczona.






Tylna część karoserii do wymiany, pas oraz mocowania zderzaków.










Ładnie spasowane drzwi z progiem, wszystkie proste się pokrywają, dzięki temu drzwi nie będą krzywe i będą się ładnie zamykać. Pasowanie zajęło 2 dni !!




Maska też już jest zrobiona, zaspawane dziury.






Przedni słupek, na wysokości dolnego zawiasu oraz łączenia z progiem, zdjęcie troche nie ostre, ale widac linie prostą, tak jak byc powinno.




Obydwie strony przy nadkolach pomalowane minią oraz dodatkowo pociągnięte biteksem dla pełnej ochrony, pas przedni również już wygląda tak jak powinien ( okolo 20 cm blachy wymienione w pasie )








Na koniec poglądówka całości ;]
Link
Komentuj (1)

150107

15.01.2007 :: 03:52
hmmm no to chyba już wiem jaki był oryginalny kolor tego garbusa. Właśnie się zastanawiam czy przywrócić oryginał czy taki jak zawsze chciałem, czyli czarny.
Oryginalny kolor z przeprowadzonego dochodzenia to "Clementine Orange L 20D", materiał tapicerski foteli to "08 dogtooth grey 71/
black 68", boczki natomiast to "40 black 68"

Po czym można stwierdzić kolor nadwozia...chociażby po farbie, która była pod plastikową deską rozdzielczą oraz pod gruba warstwą biteksu pod przednim nadkolem.





Próbka koloru ze strony www.thesamba.com

Link
Komentuj (0)

190107

19.01.2007 :: 02:38
Dziś coś z zupełnie innej beczki....

Jeden z moich znajomych, znający się na pisaniu blogów i w ogóle na panujących obecnie trendach ( jakie opaski na rekach nosić a jakich nie itp ) zwrócił moją uwagę na pewien, fakt...za mało pisze o uczuciach ;] a jak to ujął ( lużny ..hehehe... cytat ) "na każdym blogu musi być o uczuciach, nie ma to tamto...po to one sa".
Tak więc dziś nie będzie o garbusach, choć mógł bym się pokusić o pisanie formułek, na temat jak to ja kocham tudzież nie garbusy, ze rozpiera mnie duma tudzież dupa ;] bo jak to gdzieś przeczytałem "garbusa nie może mieć byle kto" ( boże chroń mnie przed fanatykami ), nie, o tym wszystkim nie będzie. Skupię się dziś na niezwykłej przyjaźni jaka może połączyć dwóch przyjaciół wypasających bydło w dalekich górach...jako, że ponoć mówca ze mnie kiepski, pokusiłem się o umieszczenie pewnego materiału filmowego, przepełnionego uczuciem. Niestety jakość nie jest najmocniejszą stroną tej jakże nisko budżetowej produkcji, o ile można mówić o jakichś mocnych stronach tak w ogóle. Warto myślę dodać kilka słów dodatkowych wstępu, film powstał jakieś dwa lata temu, na jednej z warszawskich uczelni, trudno w to uwierzyć ale było aż 40 minut materiału, tyle czasu bowiem zajęło zdecydowanie się, iż nie ma sensu iść już na zajęcia z systemów pracy grupowej, skoro od 10 minut trwają, przypominam materiału było 40 minut.
Mam nadzieję, że już nikt nigdy mi nie zarzuci, że na moim Blogu nie ma nic o uczuciach ;]



Dodam tylko, aby moi fani się nie martwili, ja stałem po drugiej stronie "kamery".
Link
Komentuj (0)

210107

21.01.2007 :: 14:36
Przyszła pora zająć się drugim progiem.















Poniżej kilka fotek rzeczy już zrobionych oraz czekających na zrobienie.
























Link
Komentuj (0)

310107 - cz. 1

31.01.2007 :: 16:21
Remont blacharski powoli dobiega końca. Po niżej kolejna porcja fotografii z prac u "wujka Tomka" z Łomianek. NIestety okazalo sie ze tyl samochodu nie jest az tak dobry jak sie tego spodziewalem. Wszystko wskazuje na to ze dostal w prawy tyl i jakis partacz go skladal, gdyz caly pas tylni jest przesuniety o kilka cm w stosunku do wlasciwej pozycji.....ehhh





















Link
Komentuj (1)

310107 - cz. 2

31.01.2007 :: 16:31
Kolejna odslona, tym razem prace nad tylem sa juz zaawansowane i mysle ze lada moment koniec prac blacharskich. Wzbogacilem sie rowniez o nowe uzywane ale w dobrym stanie drzwi. Pułki silnika trzeba zrobic z blachy od zera. Teraz to juz tylko dorwac przednie blotniki i lakierek ;]















Link
Komentuj (1)
 

Archiwum:
2018
grudzień
listopad
październik
wrzesień
sierpień
lipiec
czerwiec
maj
kwiecień
marzec
luty
styczeń
2017
grudzień
listopad
październik
wrzesień
sierpień
lipiec
czerwiec
maj
kwiecień
marzec
luty
styczeń
2016
grudzień
listopad
październik
wrzesień
sierpień
lipiec
czerwiec
maj
kwiecień
marzec
luty
styczeń
2015
grudzień
listopad
październik
wrzesień
sierpień
lipiec
czerwiec
maj
kwiecień
marzec
luty
styczeń
2014
grudzień
listopad
październik
wrzesień
sierpień
lipiec
czerwiec
maj
kwiecień
marzec
luty
styczeń
2013
grudzień
listopad
październik
wrzesień
sierpień
lipiec
czerwiec
maj
kwiecień
marzec
luty
styczeń
2012
grudzień
listopad
październik
wrzesień
sierpień
lipiec
czerwiec
maj
kwiecień
marzec
luty
styczeń
2011
grudzień
listopad
październik
wrzesień
sierpień
lipiec
czerwiec
maj
kwiecień
marzec
luty
styczeń
2010
grudzień
listopad
październik
wrzesień
sierpień
lipiec
czerwiec
maj
kwiecień
marzec
luty
styczeń
2009
grudzień
listopad
październik
wrzesień
sierpień
lipiec
czerwiec
maj
kwiecień
marzec
luty
styczeń
2008
grudzień
listopad
październik
wrzesień
sierpień
lipiec
czerwiec
maj
kwiecień
marzec
luty
styczeń
2007
grudzień
listopad
październik
wrzesień
sierpień
lipiec
czerwiec
maj
kwiecień
marzec
luty
styczeń

Linki:
Klub Garbiarnia
TeaTimeTuning
the Samba
ABC Garbus - sklep
Garbusy.pl - sklep
Garbogór
YOGI - sklep
CAL-LOOK by Rebel

Wyślij wiadomość